ЗВІТ ДИРЕКТОРА
«ХАРКІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ № 181 «ДЬОНСУРІ» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»
ПРО ПІДСУМКИ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
ЗА 2024/2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Директор: Сін Ольга Вікторівна
Дата: 20 червня 2025 року
Загальна інформація про ліцей.
Комунальний заклад «Харківський ліцей №181 «Дьонсурі» — це заклад загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів, що надає освітні послуги 254 учням з 1 по 11 класи. Заклад функціонує з дотриманням ліцензійних умов, має державну акредитацію.
На 01.09.2024 забезпеченість кадрами 90%. Кількісний склад: 23 – педагогічні працівники за основним місцем роботи, 7- сумісники, 01.09.2024 вакансії: 0.5 ставки – інженер - електроник; 1 ставка-сестра медична, 0,5 ставки- лаборант, прибиральниці-2 ставки, робітник – 1 ставка, практичний психолог -0,5 ставки, вчитель корейської мови – 2 ставки.
Своєчасно затверджено та погоджено з профспілковим комітетом тарифікацію педагогічних працівників закладу.
Своєчасно забезпечено надання звітності ЗНЗ, РВК до Управління освіти адміністрації Немишлянського району. Відповідальна: Ковтун О.Ю., заступник директора з навчально-виховної роботи.
МЕРЕЖА ЛІЦЕЮ:
На 05.09.2024р. -250 учнів.
Прибуло – 9;
Вибуло – 5;
На кінець навчального року: 254 учнів.
1-А клас – 19 учнів;
10-А клас – 27 учнів.
ВСЬОГО: 1-11 : 11 класів.
Своєчасно оформлюється алфавітна книга. Відповідальна: Король О.С., заступник директора з навчально-виховної роботи.
Організація освітнього процесу.
У 2024/2025 н. р. освітній процес відбувався в змішаному форматі: очному та дистанційному.
Навчальні плани виконано у повному обсязі.
10 учнів 11-А класу складали НМТ-2025, середній бал по закладу -146.
З метою вивчення навчальних досягнень учнів за рівнями компетенції в 2024/2025 навчальному році в ліцеї було проведено аналіз успішності учнів за 2024/2025 навчальний рік.
В початковій школі оцінювання проводилося часткове. Так, у 1-А, 2-А класах НУШ 36 учнів оцінювались вербально, у 3-4-х класах НУШ 48 учнів оцінювалися за рівнями навчальних досягнень. У 5 класі в І семестрі 25 учнів оцінювалися за рівнями, у ІІ семестрі-бально. Учні 6 -11-х класів ( 145 учнів) оцінювались за бальною системою.
З аналізу звітів учителів-предметників та класних керівників середньої школи встановлено, що найвищий відсоток високого рівня навчальних досягнень серед учнів II ступені школи мають учні 8,9 та 10 класів.
В цілому, на достатньому та високому рівні навчальних досягнень у закладі навчаються:
3-4 –ті класи-13 учнів(6%)
5–9-ті класи - 52 учні ( 24%)
10 -11 класи – 13 учнiв (6%)
Середній рівень досягнень мають:
3-4 –ті класи- 34 учні(16%)
5-9-ті класи - 67 учнів (31%)
10 -11 класи – 35 учнів (16%)
Низький рівень досягнень мають 1 учень 3-А класу, 2 учні 7-А класу та 1 учень 10-А класу
Окремо по класах:
Середній Достатній і високий Низькій
3-А клас 70% 25% 5%
4-А клас 71% 29%
5-А клас- 44% 56%
6-А клас – 71% 29%
7-А клас – 57% 33,5% 9,5%
8-А клас - 59% 41%
9-А клас – 48 % 52%
10-А клас- 63% 33% 4%
11-А клас- 82% 19%
Всього по закладу 23 учні ( 4- школа І ступеню, 13– школа ІІ ступеню, 6-школа ІІІ ступеню) мають високий рівень навчальних досягнень. Це 11% всієї кількості атестованих учнів. 8 учнів мають високий потенціал, отримавши «9» лише з одного або двох предметів. 8 учнів знаходяться на середньому рівні, маючи «6» лише з одного предмету. 1 учень 3-А класу має низький рівень навчальних досягнень, 2 учні 7-А класу навчається на низькому рівні, отримавши низькі бали з географії та 1 учень 10-А класу з географії.
Свідоцтва з відзнакою отримали: 3 учні 9-А класу та 2 учні 11-А класу. Похвальними листами нагороджені 14 учнів 5-9-х та 10 класів, Похвальними грамотами - 9 учнів 11-А класу.
Високі результати показали учні в районих та обласних етапах Всеукраїнських учнівських олімпіадах із базових дисциплін. І (районний) етап. Англійська мова: Фролова Тетяна Михайлівна, учениця 10-А класу посіла ІІ місце. Керівник: Яковлєва Ганна Андріївна, вчитель англійської мови; Пуголовок Ілля Олександрович, учень 11-А класу посів ІІ місце. Керівник: Яковлєва Ганна Андріївна, вчитель англійської мови; Кім Нейтан В’ячеславович, учень 9-А класу посів ІІ місце. Керівник: Канська Ірина Олександрівна, вчитель англійської мови.
Українська мова та література: Пуголовок Ілля Олександрович, учень 11-А класу посів ІІІ місце. Керівник: Агулова Наталя Петрівна, вчитель української мови та літератури;
Інформатика: Кім Нейтан В’ячеславович, учень 9-А класу посів ІІ місце. Керівник: Щегельська Наталія Сергіївна, вчитель інформатики.
Результати участі учнів у ІІ (районному) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України: Богатирьов Олександр, учень 11-А класу посів І місце. Керівник: Щегельська Н.С., вчитель фізики.
Результати участі учнів у ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін: Кім Нейтан, учень 9-А класу посів ІІ місце у ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з англійської мови. Керівник: Канська І.О., вчитель англійської мови; Кім Нейтан, учень 9-А класу посів ІІ місце у ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики. Керівник: Щегельська Н.С., вчитель інформатики.
Кадровий та якісний склад.
Всього педагогів: 23 за основним місцем роботи/7 за сумісництвом.
Доктор філософії – 1
Майстер спорту – 2
Вища категорія — 9 з них педагогічне звання «учитель-методист» - 6;
Педагогічне звання «старший учитель» - 1;
Перша категорія — 4;
Друга категорія — 4;
Спеціаліст — 4;
Бакалавр – 2
Атестація педагогічних працівників.
У 2025 році атестовано 4 педагогічних працівника: Агулова Н.П., вчитель української мови та літератури. Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «учитель – методист»; Комісарова І.М., вчитель географії (сумісник). Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «учитель – методист»; Черкашина М.О., вчитель початкових класів. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»; Урушкіна М.І., педагог-організатор. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії»; Урушкіна М.І., вчитель трудового навчання/технології. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії»; Рєзанова О.В., вчитель історії. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії». Таким чином, 2 педагогічних працівника відповідають раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «учитель – методист»; 3 педагогічних працівника підвищили кваліфікаційну категорію.
Протягом року вчителі пройшли курси підвищення кваліфікації.
Кім О.О., вчитель мистецтва пройшов наукове-педагогічне стажування на тему: «Актуальні освітньо – дисциплінарні напрями музикознавства та культурології у взаємодії із системними європейськими інноваціями» зі спеціальності «Музичне мистецтво» (180 годин). Опубліковано тези у збірнику.
Курси тренерів НУШ: Ковтун О.Ю., заступник директора; Король О.С., заступник директора; Кім О.О., заступник директора.
Курси навчання з підготовки вчителів 8 класів НУШ: Агулова Н.П., вчитель української мови та літератури; Король О.С., вчитель української мови та літератури; Ковтун О.Ю., вчитель інформатики; Щегельська Н.С., вчитель фізики; Рєзанова О.В., вчитель історії; Семененко О.І., вчитель біології; Пуголовок С.В., та Мотуз Р.С. з галузі «соціальна здоров’язбережувальна освітня галузь». Курси «Перезавантаження НУШ 1-4 класи»: Чекан Л.І., Демченко А.Ф., Черкашина М.О., Пуголовок С.В. Цифрограм для вчителів (онлайн тестування): Сін О.В., директор; Агулова Н.П., вчитель української мови та літератури; Король О.С., заступник директора; Ковтун О.Ю., заступник директора; Кім О.О., заступник директора; Демченко А.Ф., вчитель початкових класів; Зюкова Г.І., вчитель фізичної культури; Комісарова І.М., вчитель географії; Мотуз Р.С., керівник гуртка; Рєзанова О.В., вчитель історії; Скибіна О.В., вчитель зарубіжної літератури; Семененко О.І., вчитель біології; Урушкіна М.І., педагог-організатор; Чекан Л.І., вчитель початкових класів; Щегельська Н.С., вчитель фізики; Шотт Вікторія, вчитель математики; Пуголовок С.В., вчитель початкових класів; Черкашина М.О., вчитель початкових класів.
Публікації у Міжнародних та фахових виданнях:
Кім О.О., вчитель мистецтва – 5;
Черкашина М.О., вчитель початкових класів – 1;
Зюкова Г.І., вчитель фізичної культури – 1;
Агулова Н.П., вчитель української мови та літератури – 2.
Агулова Н.П., брала участь в апробації підручника «Українська мова» для 8 класу ЗЗСО (автори О. Авраменко, З. Тищенко).
Участь у проєктах: Агулова Н.П. брала участь у тренінговій програмі у Львові від ГО «Навчай для України» та ЮНІСЕФ Україна «Формування тьюторських компетентностей вчителя як умова розкриття потенціалу дитини» та в червні 2025 р провела 10 занять з подолання освітніх втрат з учнями 8, 9 класів; Агуловою Н.П., вчителем української мови та літератури; Король О.С., заступником директора; Щегельською Н.С., вчителем фізики проведено офлайн тренінги з учнями 9-11 класів, вчителями-предметниками. Тема: «Зараз я сильніший.Safe». Соціально-емоційного навчання Internationalrescuecommittee 30/01/2025; 6/02, 10/02 по квітень 2025 та офлайн тренінги фасилітаторами закладу Project : Ukraine Emergency Response Sel - Соціально-емоційного навчання для учнів 4 класу та 7-8 класів.
Реалізовано навчання педагогів та учнів на освітній платформі « ARBOOK» задля подальшого використання в освітньому процесі, а саме: віртуальні лабораторії; підтримка освітнього компоненту з навчальних предметів; тести, квести тощо.
В 2024/2025 навчальному році ліцей долучився до Національного проєкту "Цікава фізкультура 2.0 - Перезавантаження". Зюкова Ганна Ігорівна, вчитель фізичної культури стала Національною тренеркою Української федерації "Спорт заради розвитку" в рамках цього проєкту.
Розпочато спільний проєкт з Благодійним фондом «Трохи вогню». Зустріч з директором фонду Вікторією Нестеренко.
Діяльність Євроклубу «Хваранг».
Протягом 2024/2025 навчального року було організовано та проведено: день заснування нації (3 жовтня 2024); день корейської писемності «Хангил» (жовтень 2024); благодійний ярмарок – ДВІЖ (29 жовтня 2014); дні корейської мови та культури (листопад 2024); зустріч з волонтерами Маурі з Фінляндії (18.11.2024); проведено мовні курси (англійська, корейська) з 22.03.25-31.05.25; створено дівочий табір «Girls camp» на осінніх, зимових та весняних канікулах; проведено психологічний тренінг «Girls camp».
Підсумки роботи шкільної бібліотеки.
Станом на кінець навчального року загальний фонд бібліотеки складає 5966 примірників, у тому числі 4093 примірника підручників, 1873 примірника художньої літератури.
Враховуючи закінчення термінів збереження , моральну застарілість і
неактуальність, періодичні видання були списані (акт № 17 від 01.11.2024).
За період з 01.06.2024 по 31.05.2025 були отримані підручники:
Підручники
Всього
клас
1
2
5
6
7
11
кількість
93
75
84
28
432
32
744
Фонд художньої літератури поповнився 26-ма примірниками: 10 примірників отримано від адміністрації управління освіти Немишлянського району (серія «Сучасне ЖВЛ Харківщини»), 16 примірників подаровані читачами.
Біля половини фонду художньої літератури складає література на корейській мові.
На умовах тимчасового користування до фонду включені: підручники для 9 класу 2017 року видання -55 примірників (від ліцеїв №№11,49); експериментальні підручники з української мови для 8 класу-40 примірників;
навчальні посібники з корейської мови (навчальні посібники та робочі зошити) – 374 примірника; енциклопедії природознавчої тематики на корейській мові – 50 примірників.
Видача підручників на початку навчального року здійснювалася бібліотекарем разом з відповідальними особами (через відсутність частини класних керівників, які виїхали і працюють за кордоном дистанційно ) .
Повернення підручників здійснюється бібліотекарем разом з класними керівниками. Було видано 1040 підручників.
Що стосується масових заходів бібліотеки, то вони були спрямовані на висвітлення матеріалів, які передбачені воєнним станом в країні. Підготовлені інформаційні листки «Це повинен знати кожний», «Як діяти під час повітряної тривоги», «Бібліотека інформує» тощо.
У жовтні проведений місячник бібліотеки під гаслом «Читаюча шкільна родина – стратегічне завдання бібліотеки». В рамках місячника організовано виставки літератури, акція «Читай українською», розроблені рекомендаційні списки, підготовлена змістовна презентація.
З 2 по 8 грудня бібліотека брала участь у «Національному тижні читання» під гаслом «Світло історії», метою якого була популяризація дитячої літератури. Організована виставка дитячої літератури з фонду бібліотеки.
Виставки також були присвячені 95-річчю Ліни Костенко; 125-річчю Антуана Де-Сент-Екзюпері (Історія однієї книги); 90-річчя Василя Симоненка. Тематичні куточки були присвячені Дню рідної мови, Всесвітньому дню поезії, Міжнародному дню театру, тижню читання поезії, дню вишиванки, сторіччю видання «Всеосвіта» та Харківського академічного оперного театру, публікації книги поезії випускниці ліцею Вероніки Кожушко, яка загинула під час російської агресії у Харкові.
Готуються щомісяця бібліографічні списки публікацій в міській газеті «Інфо-сіті», присвячених освіті та культурному життю Харкова.
Увага приділялася новій літературі харківських видавництв. Рекомендаційні списки та анотації до творів розміщувалися на сторінці бібліотеки шкільного сайту.
Започаткована робота зі створення «Харківського альбому»: збір, популяризація літератури з історії Харкова; знайомство з відомими харків’янами, провідними навчальними, культурними і освітніми закладами Харківщини.
Показники масової роботи
Назва заходу
Кількісна характеристика
інформаційні листки
6
книжкові виставки
12
виставки до ювілеїв відомих письменників України
5
Рекомендаційні списки літератури
3
матеріали, присвячені заходам безпеки під час повітряних тривог
2
Отримано літератури як благодійна допомога
16 примірників
Бібліотекою формується основний пошуковий апарат фонду (картотеки).
Картотека статей поповнилася близько 120 назвами.
Бібліотекар веде облікову та звітну документацію, у тому числі Книгу сумарного обліку бібліотечного фонду, Книгу сумарного обліку підручників, Інвентарну книгу бібліотечного фонду , Щоденник бібліотеки, Плани роботи бібліотеки тощо. Основний документ бібліотеки - Паспорт бібліотеки – надається станом на станом на 1 вересня 2025 року.
Бібліотекар працює з програмою «Облік підручників» .
До недоліків в роботі бібліотеки слід віднести недостатню активність в освоєнні новітніх технологій, співпраці з бібліотеками та учнями.
Перспективні завдання:
1. Підвищення кваліфікації з питань проведення бібліотечних заходів
2. Систематизація фонду
Благодійні внески (БФ «Дьонсурі», меценати, бюджет міста):
· Закупівля керамічної плитки.
· Ремонт актової зали (зміна проводки, радіаторів, оновлення підлоги, стін гіпсокартон),
· кабінету інформатики (оновлення радіаторів),
· оновлення трyб теплопостачання,
· ремонт коридору,
· сходин в заклад,
· класу безпеки,
· класу Захисту України,
· туалету (жіночий, чоловічий),
· вікна в класах спортзал, кабінет української мови, туалет, актова зала, класу Захисту України;
· ремонт теплової рамки (заміна кранів тощо),
· ремонт дверей в електрощитовій,
· оновлення електрощитової (7 позицій),
· оновлення сходин (5 запасні входи),
· оновлення відмостки,
· ремонт даху,
· оновлення стільців 90 шт, придабання 2 роки Arbook.
Виховна робота.
Протягом 2024/2025 навчального року було проведено 50 виховних заходів.
Запроваджено психологічні тренінги на тему булінгу та емоційного інтелекту.
Безпека та охорона праці.
В закладі створено сприятливі умови для життя, здоров’я та роботи учнів відповідно до санітарно-гігієнічних вимог. З метою раціонального розподілу обов’язків серед працівників по створенню та дотриманню безпечних умов навчання і праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки в закладі освіти видані накази « Про організацію роботи з охорони праці, протипожежної безпеки». Проведена організаційна робота з охорони праці, призначені посадові особи, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці згідно з Положенням про організацію роботи з питань охорони праці.
У закладі 1 раз на 2 роки проводиться виконання замірів заземлення електрообладнання, перевірка стану вентиляції. З питаньохоронипраці, пожежної безпеки, санітарно-гігієнічного стану постійно проводиться контроль з боку Управління освіти інженером з охорони праці, інспекторами ДСНС по Немишлянському району ХМТГ Харківського РУ ГУ ДСНС України у Харківській області. Приписи виконуються в зазначені терміни, своєчасно надаються відповіді.
У наявності інструкції з охорони праці за професіями та видами робіт, які реєструються в журналах обліку, реєстрації та видачі інструкцій, інструкції видаються працівникам для ознайомлення та використання в роботі під підпис.
Ведеться певна робота з питань охорони праці та дотримання норм і правил безпеки життєдіяльності: своєчасно проводяться необхідні інструктажі, покращуються умови праці та навчання учасників освітнього процесу.
При прийомі на роботу керівник закладу проводить вступний інструктаж з працівниками та навчання, здійснюються відповідні записи в наказі про прийом на роботу та в журналі вступного інструктажу. Своєчасно проводяться первинні, повторні, цільові та позапланові інструктажі з охорони праці, які фіксуються у відповідних журналах. Журнали оформлено відповідно до нормативних вимог. Наявні інструкції з охорони праці за професіями та видами робіт, для кабінетів,спортивного залу. Є відповідні дозволи на проведення занять у приміщеннях закладу, акти випробування на міцність спортивного обладнання.
Усі працівники при прийнятті на роботу і в процесі роботи проходять інструктаж з питань охорони праці, пожежної безпеки, надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків, про правила поведінки при виникненні аварій, пожеж, з обов’язковою реєстрацією в журналі. Король О.С., заступником директора з НВР, ведеться облік нещасних випадків під час навчально-виховного процесу. Класні керівники систематично проводять додаткові бесіди з попередження дитячого травматизму з записом в електронні журнали.
На 02.09.2024 всі педагогічні працівники школи, які знаходяться в місті Харків та області наддали медичні книжки з дозволом на роботу. Попередній та періодичні медогляди проводяться відповідно до встановленого законодавством порядку. Працівники проходять медогляди за встановленими графіками, дотримання яких постійно контролюється.
Запасні ключі від усіх шкільних приміщень знаходяться у директора, щоденно видаються за необхідністю.
Вчителями-предметниками було розроблено інструкції з охорони праці.З класними керівниками та учнями проведено вступний, первинний інструктажі з пожежної безпеки.На період запровадження воєнного стану в Україні (Указ №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») в школі заняття ведуться в дистанційному форматі, на постійній основі, проходить інформування учасників освітнього процесу та працівників (онлайн зустрічі, хвилинки спілкування, виховні години, онлайн-заходи) про межі поширення, наслідки, способи та методи захисту, а також дії у зоні можливої надзвичайної ситуації.З метою дотримання правил техніки безпеки і норм охорони праці та забезпечення життєдіяльності учасників освітнього процесу, згідно з Правилами підготовки теплових господарств до опалювального періоду,затверджених наказом Міністерствапалива та енергетики України та Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 10.12.2008 № 620/378, для запобігання виникнення аварійних ситуацій техногенного та природного характеру, пріоритетним напрямком роботи закладів освіти є збереження існуючих будівель.
Проблемні питання.
Нестача ресурсів для забезпечення нових освітніх технологій.
Потреба в оновленні меблів.
Плани на 2025/2026 навчальний рік.
Ремонт та модернізація бібліотеки.
Підвищення рівня цифрової компетентності педагогів.
Подальше використання освітньої платформи «AR BOOK» для ефективності освітньої діяльності ліцею.
Висновок
Освітній процес у ліцеї здійснювався відповідно до чинного законодавства, із дотриманням принципів академічної доброчесності, педагогічного партнерства та орієнтації на розвиток дитини. Завдяки злагодженій роботі педагогічного колективу, підтримці батьків та учнів, заклад досяг значних результатів.
Щиро дякую всім, хто сприяв розвитку нашого ліцею. Разом ми творимо майбутнє!
Ольга СІН
Директор Ліцею № 181 «Дьонсурі»
м. Харків